99 % spokojených
zákazníků
Levnější poštovné?
Přihlaste se do kupkolo klubu
Expresní doručení
do 1–2 pracovních dní
Silniční kolo Mavic Aksium
Náboj
Doporučená cena výrobcem: 3 099 Kč
Ihned k odeslání od 119 Kč, u vás doma již 5.5.
Zapletená silniční kola Mavic Aksium
Kvalita značky Mavic ve spojení s dostupnou cenou. Širší ráfky a odolné náboje dělají z kol Aksium vynikající volbu pro každodenní jízdu na silničce.
Pohodlná a efektivní kvalita jízdy pro každodenní jízdy
17 mm široký ráfek je kompatibilní s širšími plášti pro vyšší pohodlí jízdy.
Dráty s rovnou hlavou jsou pevnější než klasické.
Vysoká odolnost po mnoho kilometrů bez servisu.
Vysoce kvalitní průmyslová ložiska
Vložkovaný ráfek a zesílení okolo niplů
Odolný a stabilní výplet
Ráfky
- ETRTO rozměr: 622x17C
- Vrtání: tradiční
- Vnitřní šíře: 17 mm
- Vnější šíře: 22 mm
- Výška: 21 mm
- Průměr díry na ventilek: 6.5 mm
- Spoj: nýtovaný
- Materiál: S6000 Aluminum
- Obutí: plášťové
- Brzdná plocha: UB Control
Náboje
- Tělo nábojů: hliník
- Materiál osy: ocel
- Zapouzdřená průmyslová ložiska (QRM)
- ořech: FTS-L ocel pro 11s s podložkou pro 10,9,8s kazety
Náboje
- Tělo nábojů: hliník
- Materiál osy: ocel
- Zapouzdřená průmyslová ložiska (QRM)
- ořech: FTS-L ocel Shimano/Sram 8-11s
Doporučené používání
Maximální tlak: 23mm 8.7 barů – 125 psi, 25/28mm 7.7 barů – 110 psi
Pro delší životnost kol Mavic doporučuje, aby celková hmotnost jezdce i s kolem nepřesahovala 120 kg
ASTM kategorie 1 : pouze silnice
Doporučená šíře plášťů: 25 až 32 mm
Hmotnost
- Pár bez plášťů: 1840 gramů
- Přední bez pláště: 845 gramů
- Zadní bez pláště: 995 gramů
Součásti balení
- páska do ráfku
- Uživatelská příručka
- BR101 quick releases
Mavic
Firma Mavic je výrobce zapletených kol, ráfků plášťů, cyklistických komponentů, treter, helem a oblečení. Mavic jako první začal využívat technologii UST pro bezdušové pláště.
Nyní má od středních modelů všechny kola přizpůsobena pro bezdušové pláště, u nižších modelů je potřeba dokoupit bezdušovou pásku a UST ventilky.
Mavic má široké zastoupení MTB zapletených kol:
- pro cross country a maraton Mavic Crossride, Mavic Crossmax,
- pro enduro jezdce model Mavic XA s širším ráfkem,
- pro enduro a sjezd model Mavic Demax.
Pro silniční kola má Mavic také velké zastoupení:
- základní model Mavic Aksium,
- závodní model Mavic Ksyrium nebo s vyšším ráfkem Mavic Cosmic,
- nejvyšší model Mavic R-SYS,
- pro speciály na časovku, triatlon vyrábí Mavic Comete,
- Novinkou jsou pro gravel bike Mavic Allround.
Mavic je dlouholetým sponzorem nejslavnějšího cyklistického závodu Tour de France.
Francie má u cyklistické veřejnosti dva výrazné body - Tour de France a Mavic. Oba tyto podniky spojuje světová popularita a oba jsou nesmazatelně spojeny se žlutou barvou. I když tomu tak nebylo vždy, kořeny společnosti Mavic sahají až do roku 1889, kdy bratři Vielle založili firmu Etablissements Métallurgiques du Rhône. A Charles Idoux a Lucien Chanel firmu Idoux & Chanel’s Manufactory of Articlesfor Velocipedes. Jedni uměli prodávat a opravovat kola, druzí se vyznali v niklování. Měli však společného prezidenta Henryho Gormanda, který oba podniky spojil pod jednotný název Mavic. Logo Mavic se objevuje v roce 1923. Jedná se o kruh s červeným okrajem a nápisem ve žlutém poli. Ve dvacátých letech byly kruhová loga, velmi oblíbeny.
V roce 1934 Mavic vyrábí převratné hliníkové ráfky. Testování se ujímá francouzský jezdec Antonin Magne. Nové ráfky provází velké utajení, proto jsou natřeny do barev dřeva, oproti ostatním na trhu, které mají běžně 1200 gramů a tyto mají pouhých 750 g. V tom samém roce na nich Magne vyhrává Tour de France. Ve vyostřené době roku 1945 se mění i logo firmy. Z kruhového tvaru přechází do kosočtverce, ten provází Mavic dlouhá léta. Až v roce 1973, který byl plný změn, je logo vyměněno za tvar diamantu. Mavic přichází na závodu Paris-nice s prvním servisním autem ve žluté barvě. Mavic zaměřuje své studie především k aerodynamice svých produktů, protože ví, že tudy vede cesta pro zvýšení výkonů u sportovců. V roce 1975 Mavic představuje první ráfek pro pláště. Na jeho vývoji Mavic spolupracoval s firmou Michelin. Když v roce 1989 vyhrává Greg Lemond Tour de France poslední jízdou proti chronometru o osm vteřin, za jeho úspěchem stojí i Mavic s plným diskem. Tyto disky se používají na každých rovinatých časovkách i v dnešních dobách. V devadesátém čtvrtém roce Mavic představuje svůj model silničních kol Cosmic, které se vyrábí jak v hliníkovém, tak v karbonovém provedení. O dva roky později je následují i mtb kola Crossmax. V roce 1996 firma Mavic zatím naposledy změní své logo na elipsu, aby o tři roky později představila světu první bezdušová kola Crossmax UST. Společně s tím mění uchycení niplů na závit přímo v ráfku. V roce 2007 Mavic přichází s konceptem R-Sys, který spočívá v uchycení dutých karbonových paprsků do ráfku. Od tohoto systému Mavic postupně odešel. Pro následující rok 2019 je hlavní vizí společnosti Mavic opuštění praporkového systému v nábojích a nahrazení zubatkovým systémem. Ten se vyznačuje větší spolehlivostí.
V současné době logo Mavic nenosí pouze zapletená kola, ale ucelená řada výrobků od oblečení, treter, pedálů až po přilby. Mavic vás tedy dokáže vybavit od hlavy až k patě a doufá, že pohyb s výrobky Mavic bude radostí. Vždyť tato společnost podporuje řadu profesionálních i amatérských celků. Bez jejich servisních aut si už světové grand tour ani nedokážeme představit. Mavic je tady pro každého, kdo miluje pohyb na kole.
Diskuze
Celkem 1 příspěvek.
Recenze
Rostislav
OK
Jarmil
Líbí se mi
dobrý poměr cena výkon na trénink v zimě je dobrý
Nelíbí se mi
hmotnost zpracování rychloupínáku
Karel
Líbí se mi
Cena, velmi kvalitní náboje, pevný výplet
Nelíbí se mi
Měkčí ráfky, po pádu a následné osmě již nešli perfektně vycentrovat
Parametry
Ráfek | Plášťový |
Výška ráfku | 21 mm |
Materiál ráfku | Alu |
ASTM (použití) | 1 - Silniční kola |
Vnitřní šířka ráfku | 17 mm |
Výrobce | Mavic |
Najdete v těchto kategoriích
Zdeněk L.
6. 4. 2025
Dobrý den, je u tohoto produktu součástí balení podložka na ořech pro 10 s. kazetu? Děkuji za odpověď