99 % spokojených
zákazníků
Levnější poštovné?
Přihlaste se do kupkolo klubu
Expresní doručení
do 1–2 pracovních dní
Silniční kolo Mavic Cosmic SL 45 Disc 2025
Náboj
Doporučená cena výrobcem: 16 499 Kč
Zdarma ihned k odeslání, u vás doma již 13.5.
Silniční kolo Mavic Cosmic SL 45 Disc
Blesková akcelerace, optimalizovné aerodynamické vlastnosti a technologie Road Tubeless, to vše je zárukou skvělých jízdních vlastností tohoto modelu určeného pro kotoučové brzdy.
Akcelerujte a stoupejte rychleji a udržte si ještě vyšší rychlost
45 mm vysoký NACA profil ráfku minimalizuje odpor a navyšuje rychlost.
Snížená setrvačnost tohoto odlehčeného ráfku poskytuje okamžité zrychlení.
Ploché a dvakrát zeslabované dráty snižují hmotnost a přidávají na citlivosti.
Všestranně orientovaný set pro různorodé potřeby silniční cyklistiky
Minimalizovaný rotační odpor, nízká setrvačnost a vysoká boční tuhost dělají z tohoto kola univerzál, jež oceníte jak na rovinách, tak v horských stoupáních
Navrženo pro kotoučové brzdy pro lepší ovladatelnost a kompatibilitu s 12mm pevnou osou
Vylepšený systém UST Road nabízí vyšší rychlost, více pohodlní a lepší ovladatelnost v podobě uživatelky nejpřívětivějšího bezdušového systému na trhu.
Bezdušový systém znamená méně tření, lepší výkon a záběr a minimalizaci defektu
Nově vyprofilované uložení pláště do ráfku umožňuje snazší nasazení a výměnu pláště
Kompatibilita
- Ořech: Shimano/SRAM
- konvertovatelný na Campagnolo a XD-R s volitelným tělem unašeče
- přední osa: 12×100 pevná osa
lehce konvertovatelná na osu Quick Release s adaptéry.
Není kompatibilní s 15mm pevnou osou. - zadní osa: 12mm pevná osa,
konvertovatelná na osu Quick Release s adaptéry
Ráfky
- Materiál: 100% carbon fiber
- Výška: 45 mm
- Vrtání: tradiční
- Profil pro kotoučové brzdy
- Plášť: UST Tubeless a plášť s duší
- Vnitřní šířka: 19 mm
- ETRTO velikost: 622x19TC Road
- bezdušová technologie UST
Náboje
- přední i zadní tělo: hliník
- Materiál osy: hliník
- přední: osa Quick Release a kompatibilita s pevnou osou 12×100
- zadní: osa Quick Release, 12×142 a 12×135 kompatibilita
- náboje Infinity
- ořech s technologií Instant Drive 360
- automatické vymezení průmyslových ložisek QRM Auto
Dráty
- Materiál: ocel
- Tvar: přímo tažené, ploché, dvakrát zeslabované
- Niple: mosaz, ABS
- Počet: 24 přední i zadní
- Výplet: přední i zadní 2x křížené, bezkontaktní
Kompatibilní adaptéry a ořechy
- 12mm přední nástavec náboje ([LV2680500] – součást balení)
- 12×142 adaptéry zadní osy ([LV2510700] – součást balení)
- 12 až 9mm zadní adaptér pro osu Quick Release ([LV2510800] )
- ID360 Shimano / SRAM Light tělo ořechu ([LV3850100])
- ID360 Campagnolo tělo ořechu ([LV3440100])
- ID360 XD-R tělo ořechu ([LV2580100])
- ID360 Shimano / SRAM tělo ořechu ([LV3430100] –)
Součásti balení
- UST ventilek a jeho příslušenství / Uživatelská příručka
Doporučené používání
KATEGORIE ASTM 2 : silniční a offroad s překážkami do 15 cm / Pro delší životnost kol Mavic doporučuje, aby celková hmotnost jezdce i s kolem nepřesáhla 120 kg / Doporučená šířka pláště: 25 až 32 mm / Max. tlak: viz. doporučení uvedené na plášti. V případě dvou odlišných hodnot se řiďte tou nižší.
Mavic
Firma Mavic je výrobce zapletených kol, ráfků plášťů, cyklistických komponentů, treter, helem a oblečení. Mavic jako první začal využívat technologii UST pro bezdušové pláště.
Nyní má od středních modelů všechny kola přizpůsobena pro bezdušové pláště, u nižších modelů je potřeba dokoupit bezdušovou pásku a UST ventilky.
Mavic má široké zastoupení MTB zapletených kol:
- pro cross country a maraton Mavic Crossride, Mavic Crossmax,
- pro enduro jezdce model Mavic XA s širším ráfkem,
- pro enduro a sjezd model Mavic Demax.
Pro silniční kola má Mavic také velké zastoupení:
- základní model Mavic Aksium,
- závodní model Mavic Ksyrium nebo s vyšším ráfkem Mavic Cosmic,
- nejvyšší model Mavic R-SYS,
- pro speciály na časovku, triatlon vyrábí Mavic Comete,
- Novinkou jsou pro gravel bike Mavic Allround.
Mavic je dlouholetým sponzorem nejslavnějšího cyklistického závodu Tour de France.
Francie má u cyklistické veřejnosti dva výrazné body - Tour de France a Mavic. Oba tyto podniky spojuje světová popularita a oba jsou nesmazatelně spojeny se žlutou barvou. I když tomu tak nebylo vždy, kořeny společnosti Mavic sahají až do roku 1889, kdy bratři Vielle založili firmu Etablissements Métallurgiques du Rhône. A Charles Idoux a Lucien Chanel firmu Idoux & Chanel’s Manufactory of Articlesfor Velocipedes. Jedni uměli prodávat a opravovat kola, druzí se vyznali v niklování. Měli však společného prezidenta Henryho Gormanda, který oba podniky spojil pod jednotný název Mavic. Logo Mavic se objevuje v roce 1923. Jedná se o kruh s červeným okrajem a nápisem ve žlutém poli. Ve dvacátých letech byly kruhová loga, velmi oblíbeny.
V roce 1934 Mavic vyrábí převratné hliníkové ráfky. Testování se ujímá francouzský jezdec Antonin Magne. Nové ráfky provází velké utajení, proto jsou natřeny do barev dřeva, oproti ostatním na trhu, které mají běžně 1200 gramů a tyto mají pouhých 750 g. V tom samém roce na nich Magne vyhrává Tour de France. Ve vyostřené době roku 1945 se mění i logo firmy. Z kruhového tvaru přechází do kosočtverce, ten provází Mavic dlouhá léta. Až v roce 1973, který byl plný změn, je logo vyměněno za tvar diamantu. Mavic přichází na závodu Paris-nice s prvním servisním autem ve žluté barvě. Mavic zaměřuje své studie především k aerodynamice svých produktů, protože ví, že tudy vede cesta pro zvýšení výkonů u sportovců. V roce 1975 Mavic představuje první ráfek pro pláště. Na jeho vývoji Mavic spolupracoval s firmou Michelin. Když v roce 1989 vyhrává Greg Lemond Tour de France poslední jízdou proti chronometru o osm vteřin, za jeho úspěchem stojí i Mavic s plným diskem. Tyto disky se používají na každých rovinatých časovkách i v dnešních dobách. V devadesátém čtvrtém roce Mavic představuje svůj model silničních kol Cosmic, které se vyrábí jak v hliníkovém, tak v karbonovém provedení. O dva roky později je následují i mtb kola Crossmax. V roce 1996 firma Mavic zatím naposledy změní své logo na elipsu, aby o tři roky později představila světu první bezdušová kola Crossmax UST. Společně s tím mění uchycení niplů na závit přímo v ráfku. V roce 2007 Mavic přichází s konceptem R-Sys, který spočívá v uchycení dutých karbonových paprsků do ráfku. Od tohoto systému Mavic postupně odešel. Pro následující rok 2019 je hlavní vizí společnosti Mavic opuštění praporkového systému v nábojích a nahrazení zubatkovým systémem. Ten se vyznačuje větší spolehlivostí.
V současné době logo Mavic nenosí pouze zapletená kola, ale ucelená řada výrobků od oblečení, treter, pedálů až po přilby. Mavic vás tedy dokáže vybavit od hlavy až k patě a doufá, že pohyb s výrobky Mavic bude radostí. Vždyť tato společnost podporuje řadu profesionálních i amatérských celků. Bez jejich servisních aut si už světové grand tour ani nedokážeme představit. Mavic je tady pro každého, kdo miluje pohyb na kole.
Diskuze
Zatím žádný příspěvek
Recenze
Tento produkt zatím nemá žádné hodnocení. Přidejte první
Parametry
Ráfek | Plášťový |
Výška ráfku | 45 mm |
Materiál ráfku | Carbon |
ASTM (použití) | 1 - Silniční kola, 2 - Gravel, Cross (do 15cm skok) |
Vnitřní šířka ráfku | 19 mm |
Výrobce | Mavic |
Najdete v těchto kategoriích
Máte otázky k tomuto produktu? Zeptejte se zde v diskuzi.
Zatím nikdo nepřišel do diskuze. Buďte .